Week 1 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bartjudi - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bartjudi - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Judi van den Brink

16 September 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hi guys, how are you?
Het heeft even geduurd, maar hier is ons eerste verhaaltje.
We zijn op dit moment precies een week geleden uit de ons appartement vertrokken richting Dusseldorf.
Op dit moment is het bij ons acht uur ' s avonds en al pikkedonker en erg koud. We zitten nu op een KOA camping in Flagstaff Arizona en trekken morgen weer verder.
Maar eerst iets over onze afgelopen week. Het voelt als een maand omdat we al zoveel hebben gezien en meegemaakt. Vanuit Dusseldorf zijn we gevlogen naar New York waar we een overstap van drie uur hadden richting Los Angeles. Maar die drie uur waren echt wel nodig want we moesten in een lange rij aansluiten om een strenge Amerikaan te woord te staan en onze vingerafdrukken af te geven. Vervolgens vlogen we door naar LA. Na 22 uur kwamen we aan in LA waarin we in de bloedhitte moesten wachten op onze shuttle naar het hotel. Dat was allemaal goed geregeld maar zo'n lange reis was niet echt leuk meer..
Na een hele slechte nacht.. heel erg last van de jetlag.. gingen we ons huis op wielen ophalen. Hij is heel mooi, fijn en gezellig. We hebben ook veel bekijks, mensen wijzen of roepen " I like your van!" Het is soms nog wel een beetje zoeken hoe we hem het beste kunnen indelen want hij is niet erg groot om in te leven. (We moeten bijvoorbeeld liggend omkleden omdat we niet kunnen staan erin). Maar goed we zijn meteen met onze "Van" doorgereden naar Laguna Beach om even uit de drukte te kunnen bijkomen van de reis. Eerlijk gezegd vond ik het op dat moment verschrikkelijk en wilde ik graag weer terug naar huis toe. De jetlag, onbekendheid en drukte veroorzaakte enorme pijn in me buik van heimwee. Gelukkig is dit nu allemaal weer wat beter. ( ook dankzij alle lieve berichtjes en natuurlijk Bart die gelukkig minder last hiervan heeft). In Laguna Beach hadden we wel een prachtige plek met uitzicht op zee maar de faciliteiten waren hier vrij slecht. We zijn na een beetje bijgekomen te zijn aan het strand doorgereden naar San Diego. Wat een ontzettend leuke stad is dat! Het was erg heet maar dat paste goed bij de tropische en Mexicaanse sfeer. We zijn de eerste dag in Balboa park geweest en daarna naar Old Town. Beiden waren erg leuk. De volgende dag zijn we naar de haven van San Diego gereden waar een oud marine schip, de USS Midway, lag. Dit was zo huge, er werkten vroeger meer dan 4000 man op dat schip. Erg indrukwekkend. De dag hierna zijn we de hitte ontvlucht en doorgereden naar Flagstaff, dit was een reis van iets meer dan zeven uur. We reden door alle landschappen die je maar kunt bedenken. We hebben heel wat droge vlaktes, cactussen, rotsen en bossen voorbij zien komen. De volgende ochtend (wat gisteren was) hebben we een druk dagje gehad. We zijn eerst bij een inslagplaats van een meteoriet geweest wat een enorm gat in de grond was en prachtige uitzichten had. We zijn toen doorgereden naar Walnut Canyon, waar er nog klifwoningen van indianen te zien zijn met wederom prachtige uitzichten vanaf de Trail de we hebben gelopen. Na de boodschappen te hebben gedaan in de mall en natuurlijk een bezoekje aan de Mac zijn we naar een observatorium geweest. Sowieso waren er prachtige sterren te zien met het blote oog. Maar we hebben Saturnus, Neptunus en nog een of andere ring gezien. Dit klinkt suf, maar het was erg indrukwekkend. De volgende dag zijn we naar Sedona gereden waar prachtige rode rotsen zijn. Na een wandeling waarna ook onze hoofden eruit zagen als rode rotsen hebben we een verkoelend ijsje gegeten in dit toeristische stadje. En nu typ ik dit. Het volgende blok gaan we echt wat eerder posten maar het allemaal nog eventjes wennen hier.

Heel veel liefs van ons. We gaan ook proberen even wat foto's te uploaden.
Een hele fijne dag iedereen. Xx

• 16 September 2015 - 06:30

Laura (vriendin Juud):

Lieve Bart en Judi,

Wat ontzettend leuk om te horen hoe het met jullie gaat in dat verre Amerikaanse land!! Ook fijn te weten wat jullie daar allemaal doen en bezoeken. Natuurlijk heb ik, inmiddels, eergister met jullie geskyped en jullie campervan gezien. Wat een onwijs tof ding zeg! Ook leuk om jullie even in "reallife" te zien. Jullie zagen er goed, gezond, avontuurlijk en gelukkig uit!!

Geniet ervan Juud en Bart.
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal!!

Heel veel liefs van Lau

• 16 September 2015 - 08:56

Rick:

Leuk om jullie eerste verslag te lezen.
    Die 'strenge' Amerikaan in het verhaal komt me bekend voor.
    Gelukkig is dat alleen aan de grens.
    Have fun!

• 16 September 2015 - 11:14

Oma:

Het doet me plezier dat het goed met jullie gaat en dat het heel erg leuk is.
    Bedankt voor het leuke bericht en de mooie foto's.
    Het is fijn dat ik het zo kan volgen met mijn ipad, ik vind het heel erg leuk.
    Geniet er maar van!

Heel veel liefs, Oma.

• 16 September 2015 - 16:24

Zoë :

Heee Judi en Bart! Wat leuk om een verhaal van jullie te lezen en wat een prachtige foto's! Zo te lezen hebben jullie al heel veel gedaan en gezien! De campervan zou ik mee terug naar NL nemen als ik jullie was, wat een cool ding is dat!! Heel veel plezier daar en ik wacht met smart op het volgende verhaal over jullie avonturen :). Dikke kus, Zoë

• 16 September 2015 - 22:47

Yvonne:

Interessant en leuk reisverslag. Mooie foto's vooral die van San Diego is apart. Groetjes ook van Willem.

• 17 September 2015 - 13:02

Bert:

Hallo Judi en Bart,

Heerlijk om te horen dat jullie geaclimatiseerd zijn en er nu echt van kunnen genieten.
    Blijf vooral de foto's sturen, hebben wij het gevoel ook een beetje mee te reizen haha.

Doei doei,

Bert en Irene

• 18 September 2015 - 13:54

Wilma:

Ha allebei,
    Het ziet er allemaal geweldig uit ! Ik dacht dat Bart hoogtevrees had; nou mijn maag draaide al om bij die foto tegen de reling ..
    Ja het busje ziet er geweldig uit. Ik zag prachtige foto's v.d. woestijn via een appje. Geniet ze lekker verder!