Nummertje 4! - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Bartjudi - WaarBenJij.nu Nummertje 4! - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Bartjudi - WaarBenJij.nu

Nummertje 4!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg

07 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

What happens in Vegas stays in Vegas.. Nou mooi niet dus! Zoals Judi al zei in het vorige verhaal, mega coole stad. De Strip hebben we verkend en genoten van zowel de mooie als bizarre kanten van alle hotels die daar zijn. Van een neppe Eiffeltoren tot een tweede Venetië, een piramide met Sfinx erbij of een nagebootste vulkaanuitbarsting, alles over de top en mooi. Gokken hebben we ook gedaan en het verlies tot een minimum van 15 dollar weten te beperken (een godsgeschenk gezien mijn geluk die avond).

Na de 2 nachten in Vegas zijn we weer met onze camperbus doorgereden. Ditmaal naar Death Valley National Park, decor van een hoop films zoals Star Wars en ik begrijp nu waarom. In de zomermaanden haalt het kwik daar gemakkelijk een temperatuur van 49 graden!! Toen wij er waren was het zo'n 42 graden met een stervensharde wind, aangenaam voor deze plek dus. Toch gingen Juud en ik kapot van de hitte die dag. Maar ondanks de warmte een erg mooi en bijzonder park met zoutvlaktes, maanlandschappen en zand duinen. Hier hebben we ook coyotes gezien eerst overdag een stuk of 6 en toen op de camping. We liepen in het donker terug naar ons busje en Judi scheen met de zaklamp er precies eentje op een meter of 20 in zijn ogen.

Na een nacht waarin het meeviel met de warmte koers gezet naar Three Rivers, Californië vlak buiten Sequoia National Park. Bij aankomst op de camping werd ons al verteld dat er beren op de camping waren gezien en na 5 min zagen we er meteen drie die eigenlijk de hele tijd op de camping bleven rondsnuffelen. In Sequoia Park hebben we de Sherman Tree gezien. Volgens de Amerikaantjes hier de grootste boom ter wereld. Hij is 85m lang en iets van 11,5m in doorsnede. One big ass tree dus.. Het park staat voornamelijk bekend om deze enorme Sequoia bomen en een grot waar je met een Park Ranger doorheen moet, de Crystal Cave. Kaartje voor gekocht, 30 min heen gereden, 45 min gewacht, al ons eten uit de camper gehaald en in een bear-box gedaan zodat de beren je autodeur er niet afrukken op zoek naar eten.. Klaar om de grot in te gaan, valt er een rots bij de ingang van de grot en we konden de tocht op ons buik schrijven. Eenmaal terug op de camping die nacht stond Judi oog in oog met een van de beren die 3 meter (volgens Judi) a 10 meter (volgens Bart) van Judi afstond. Gelukkig interesseerde die beer zich niet in ons dus Judi heeft nog steeds 10 vingers en 10 tenen.

Vervolgens zijn we vertrokken naar Yosemite National Park. Nu ik dit typ beginnen we bijna aan ons 3e nachtje hier. Judi voelde zich de eerste 2 nachten hier niet zo top dus we hebben rustig aan gedaan. Een korte wandeling naar Yosemite Falls (een waterval maar door gebrek aan smeltwater meer val dan water) en Mirror Lake (een meer maar door gebrek aan smeltwater was het minder) en vandaag zijn we de berg op gereden naar Glacier Point. Vanaf hier had je prachtig uitzicht over de Yosemite vallei. Ik duik er nu in, Judi zit op me te wachten.. Morgen weer op weg, ditmaal naar San Francisco! Het einde van de reis komt in zicht....

  • 07 Oktober 2015 - 09:53

    Lau:

    Lieve Bart en Juud!

    Leuk om weer een reisblog van jullie te lezen! Zo te horen hebben jullie zo'n beetje alle national parken van Amerika gezien. Klinkt super tof. Vooral Death Valley lijkt me indrukwekkend. Daarnaast ben ik blij te horen dat jullie allebei nog leven, en geen van twee is gepakt door de beer die 3 of 10 meter (whatever) van jullie afstond!
    Heel veel plezier in San Fransisco en ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal :-D
    Geniet ervan!

    Liefs, Lau

  • 07 Oktober 2015 - 14:08

    Zoë:

    Leuk verhaal weer! Al die nationale parken lijken me geweldig! Vind de beren ook nog steeds heel cool :). Veel plezier nog!! Knuffels uit Holland

  • 07 Oktober 2015 - 15:10

    Wilma:

    waar komt dan eigenlijk de uitdrukking 'beren op de weg zien' vandaan? Lijkt me wel erg gaaf, maar dan wel vanuit mn veilige campertje.
    Leuk van dat rotsblok... of gewoon mazzel.
    San Francisco lijkt me echt geweldig om te zien, ben heel benieuwd naar jullie verslag daar.
    Geniet ze verder.

  • 08 Oktober 2015 - 00:48

    Yvonne:

    'n Deel van deze avonturen heb ik al ´s met Oprah Winfrey beleefd (op de tv dan). Alweer ´n aantal jaartjes geleden ging zij kamperen met haar beste vriendin Gail in het Yosemite National Park. Het was hilarisch maar ook indrukwekkend, wat mij verder nog bijgebleven is dat zij de opzichter van dit park even extra in de schijnwerpers heeft gezet. Ik zie hem nog zo voor me. En die grote boom was ook bij een van haar uitzendingen te zien, Judi was je niet duizelig toen je zo omhoog keek? Ik denk dat je niet eens de top hebt kunnen zien. Zo bijzonder dat jullie dit nu ook echt allemaal meemaken. Ik heb dit, evenals Las Vegas alleen nog maar op de televisie mogen zien. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat ik bijzonder blij voor jullie ben dat jullie dit allemaal mogen meemaken, bijna onvoorstelbaar dat jullie daar nu zo rondlopen. Overbodig om te zeggen maar ...Geniet ervan. Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen. Veel liefs en natuurlijk ook weer de groeten van Willem.



  • 11 Oktober 2015 - 19:49

    Bert:

    Hoi Bart en Judi,

    Ik vind het allemaal geweldig, wat een wereldtrip hebben jullie. Het ene verslag is nog mooier dan het andere.
    We hebben vrijdag mensen ontmoet en die gaan met het hele gezin dezelfde trip als jullie maken.
    Heb gehoord dat berenbiefstuk erg lekker is en je had dan ook gelijk een mooi kleedje gehad.
    Nou veel plezier in Frisco en tot het volgende verslag.

    Groetjes Bert en Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Sept. 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4079

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 22 Oktober 2015

Usa westkust

Landen bezocht: